årsresumé 2

Tvåtusentolv har passerat. Året då jorden skulle gå under, men inte gjorde det. Året då jag varit rödhårig, vegetarian och artonåring. Och i och med dessa arton år fyllda har det även blivit ett år fyllt av festligheter. Krogar, hemmafester, födelsedagar och studentfester. Nya bekantskaper har skapats, vänskapsband har stärkts och andra försvagats och kanske försvunnit.

Det har varit mer av mycket. Mer gråt, mer stress, mer dans, mer hångel, mer tvivel och mer äventyr. Mer bilkörande, då hösten kantades av att jag skulle ta körkort. Vilket jag till slut lyckades göra och det är nog vad jag är mest stolt över detta år, eftersom det kändes så omöjligt där i början.

År tvåtusentretton känns skrämmande och spännande. Halva året kommer att präglas av att studenten är i antåg, medan andra halvan är totalt oviss. Den kan komma med vadsomhelst eller ingenting. Jag hoppas att jag kan vara gladare och känna mig säkrare på mig själv det här året. Det måste jag, annars kommer ingenting att fungera.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0