årsresumé 1

Januari
 
Engångsligg, Josefin Palmgren
Äta djur, Jonathan Safran Foer
Just kids, Patti Smith
 
Februari
 
Thérèse Requin, Emile Solà
1Q84, Haruki Murakami
Någonstans inom oss, Kajsa Ingemarsson
Tyll, svett och frusna själar, Jurij Korotkov
 
Mars
 
When we were winning, Klas Ekwall
The fifth child, Doris Lessing
Udda, Sara Lövestam
Sen tar vi Berlin, Moa-Lina Croall
nu vill jag sjunga dig milda sånger, Linda Olsson
 
April
 
Stockholm rosé, Sophia Wolf Lösnitz
Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig, Bodil Malmsten
Bara kärlek kan krossa dit hjärta, Gunnar Ardelius
Någon sorts extas, Johan Kinde
 
Maj
 
Den gamle och havet, Ernest Hemingway
Den unge Werthers lidanden, J.W. von Goethe
 
Juni
 
Glaskupan, Sylvia Plath
Extremt högt och otroligt nära, Jonathan Safran Foer
Det osynliga barnet (och andra berättelser), Tove Jansson
Mitt första liv (Den gudarna älskar dör inte), Bodil Malmsten
 
Juli
 
Ärligt talat, Jane Green
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Jonas Jonasson
1Q84 - andra boken, Haruki Murakami
 
Augusti
 
Tulpanfeber, Deborah Moggach
Och allt skall vara kärlek, Kristian Lundberg
Darling River, Sara Stridsberg
Bortom mammas gata, Alexandra Pascalidou
Som vi älskade varandra, Anders Paulrud
 
September
 
Fjärilen i min hjärna, Anders Paulrud
Kejsarn av Portugallien, Selma Lagerlöf
 
Oktober
 
Innan jag dör, Jenny Downham
 
November
 
Ursäkta att man vill bli lite älskad, Johanna Thydell
 
December
 
Välkommen till den här världen, Amanda Svensson
1Q84 - tredje boken, Haruki Murakami
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0