Tre filmer jag sett de senaste dagarna

 


Moulin Rouge. Typ, en av världens bästa filmer! Oerhört bra sång, fina kläder, vackra ord, annorlunda klippning och bara så bra. Se den! (Även om du redan sett den, se den igen!) Handlar om en författare som åker till Paris för att göra en teaterföreställning på Moulin Rouge där han träffar den underbara kurtisanen Satine.


 

The life aquatic with Steve Zissou. Jag har hört människor prata om den här filmen som sin favoritfilm, men jag tyckte inte att den var så vidare bra faktiskt. En aning seg, men med ett par ganska roande ögonblick! Handlar om Steve Zissou som ska visa världen att han fortfarande gör bra filmer och tar sig ut på vattnet för att hitta hajen som åt upp hans bästa vän.  

 
 

Broder Daniel forever. Bästa dokumentären om ett band som någonsin gjorts. Tror inte ens man måste tycka om Broder Daniel för att tycka att filmen är bra. (Eller så måste man det, jag har lite svårt att vara opartisk.) Handlar om Broder Daniel och deras sista spelning.

Kommentarer
Postat av: amanda

Tre fina filmer minst sagt.

2011-08-01 @ 23:14:39
URL: http://devotchka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0