glimtar

 



Första augusti. Promenerar med gummistövlar i skogen. Plockar svamp för första gången sen jag var så liten att jag knappt minns det. Ett lätt regn faller. "Det känns som höst." säger jag till mamma och ett lyckligt leende sprider sig i mitt ansikte.

Andra augusti. Solen har gått ner och jag sitter med stickade strumpor och tjocktröja i min säng. Dricker té och ser julavsnittet av Downton Abbey.

Tredje augusti. Vaknar efter elva timmars sömn. Spenderar större delen av dagen i köksoffan och sträckläser senaste biblioteksboken med åskan och regnet utanför fönstret. Springer lite däremellan. Tryckande åskvädershetta.

"Den som skriver blir den som anger gränserna för världen; han som nedtecknar sin berättelse blir den som skapar verkligheten, att annat är bara dagg, fuktigt gräs i svag vind."

"Att vi ville tala och leva och inte kunde; därför skrev vi."

(Och allt skall vara kärlek, Kristian Lundberg)


 


Kommentarer
Postat av: oroshjärta

Lundberg är fantastisk i ord!

2012-08-05 @ 08:42:12
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0