Om parfym

I korridoren möttes jag av herrparfym och doften av cigarettrök. Det luktade gott. Det påminde om något bra. Jag hoppades på att få se dig. Vem du nu var. Jag tog ett djupt andetag som skälvde till lite på slutet. Kanske av sorg eller förvirring. Jag gick till skåpet, hälsade på någon som egentligen inte fanns. Inte i min värld. Eller så var det jag som inte fanns i hennes värld. Nycklarna i ett utnött, blått band skramlade lite när jag tog upp dem. Historia. Historia var ämnet jag förberedde mig för. Och jag ville att vi snart skulle vara historia. Ja, jag såg hellre att du och jag var historia, än att vi var en framtid som aldrig blev av.
En annan sorts parfym slog emot mig när jag stängde skåpluckan. Inte herrparfym den här gången. Vi sa hej hej och pratade om helgen.  
På lektionen tänkte jag bara på herrparfym och cigarettrök.

Kommentarer
Postat av: Mia :)

Åh, det verkar som om alla mina vänner är bra på att skriva :D <3

2011-01-17 @ 21:47:35
URL: http://skrattarhogt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0