om sjutton, sönderrivna strumpbyxor och stjärnor

Idag är det sista dagen på sommarlovet. Sommaren 2011. Sommaren som 17.

Aldrig förr en sommar så levande. Jag har levt festivalliv. Sett fantastiska artister som fått mig att skrika, hoppa, dansa, skratta, sjunga och vilja gråta. Sprungit på gator i natten, legat i hängmatta och filosoferat om livet, gråtit, sett solen gå ner och sedan gå upp igen och leva i en nonstopfest.

Varit i en del av Frankrike som känns som ingenstans och överallt. Där pratade jag om de djupaste av livets frågor med främlingar på ett språk som inte är mitt eget. Legat i en säng med bästa filosofvän och skrikit att vi hatar polacker samtidigt som vi river sönder strumpbyxor och dokumenterar att ”det är såhär det känns”. Efteråt har vi skrattat åt hur töntiga vi var, fast det faktiskt var så det kändes. Var vegetarian i en vecka, sjöng tre timmar per dag, sprang ut ur kyrkan i panik, hoppade i vattenpölar och lekte lekar.

Spenderade en vecka på landet. En underbar vecka med lantvägspromenader, båtturer, äta på altanen varje dag, läsa böcker i hängmattan och umgås med släkt.

Haft dagar då jag mest ville lägga mig under täcket och aldrig mera vakna, men samtidigt vetat att det ville jag visst.

Spontana fester och myskvällar, picknick i park med bästabästa vänner, kryssning med familj, sett vackra människor vara stolta och skrika ut sina budskap i prideparaden, sjungit allsång och haft lata hemmadagar.

Men aldrig förr så många nätter då stjärnor spelar så stor roll. Druckit vin under stjärnorna, legat på marken och pekat upp mot stjärnorna, suttit på sten och pratat under stjärnorna, sjungit om stjärnorna, kyssts under stjärnorna, hört finaste musikerna prata om stjärnorna och skrivit om stjärnorna.

Aldrig förr har så många låttexter bosatt sig i mitt hjärta, beskrivit mina känslor och gett mig mod.

Aldrig förr tänkt så mycket sjutton, 17, sjutton. Och aldrig så mycket ”allt är okej på en fredag”.

Jag är så obeskrivligt lycklig över att jag har så fantastiska vänner som har gjort min sommar så underbar.

Nu börjar hösten.

Kommentarer
Postat av: Mia :)

Fiiiint! Låter som en mucho härlig sommar! Men som sagt: Höst. Gult, rött, tröjor, mängder av te, gräddan, kyla, mer te, lucia, jul, vinter. Detta blir ju alldeles underbart mysigt!

2011-08-16 @ 22:03:50
URL: http://skrattarhogt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vackert är det enda jag får ur mej!

och inte för att skryta men jag börjar på månad 8D

2011-08-17 @ 12:32:38
Postat av: Maja

^

|

2011-08-17 @ 12:33:15
URL: http://missyellow.devote.se
Postat av: Elin

vadå kyssts vad har jag missat?! ;)

2011-08-17 @ 16:16:33
Postat av: Fridaaaa

skål för en 17-sommar, och skål för en 17-höst ! xx

2011-08-17 @ 19:28:05
Postat av: Johanna

i love you long time darlin' 17 i stannad tid.

2011-08-18 @ 02:42:00
URL: http://ritualunion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0